Terzi Tiyatro Oyunu
Çağdaş absürt tiyatronun en önemli isimlerinden biri olan Slawomir Mrozek'in, 1964 yılında sürgün sırasında ele aldığı "Terzi", kültürel, politik ve sosyal dönüşümleri alaycı bir üslupla yaklaşmaktadır.
Yazan
Slawomir Mrozek
Çeviren
Neşe Taluy Yüce
Yöneten
Ragıp Yavuz
Sahne tasarımı
Barış Dinçel
Kostüm tasarımı
Ayşen Aktengiz
Işık tasarımı
Mustafa Türkoğlu
Koreografi
Yasemin Gezgin
Efekt
Ersin Aşar
Oynayanlar
Ahmet Saraçoğlu
Can Başak
Can Tarakçı
Çimen Turunç Baturalp
Emrah Derviş Soylu
Emre Karaoğlu
Ergün Üğlü
Gülce Çakır
Terzi, belirsiz bir zamanda, belirsiz bir coğrafyada geçen olay ve karakterlerin simgesel olarak anlatıldığı bir oyundur. Mrozek'in sürgün sırasında kaleme aldığı oyunun teması, az gelişmiş ülkelerde ne kadar devrimci yapılar olursa olsun, bütün eylemlerin dönüp dolaşıp "Terzi"nin biçtiği kıyafete bürüneceğini anlatmaktadır.
Güçlü bir metne sahip olan oyunun karakterleri, "Birini yaratmak, biri olmaktan daha iyidir" düşüncesinde olan Terzi'nin diktiği kıyafetlerle var olabilmektedir. Oyun "Kral hiçbir zaman çıplak olamaz! Eğer olursa, artık kral değildir," yaklaşımı, "Ye kürküm ye," ve "İncili kaftan"a kadar uzanan izdüşümler taşıyor.
Oyunun dekoru, Barış Dinçel tarafından ayrıntılı bir şekilde yapılmıştır. Özellikle diktatörlerin çöküşü, gencin demir kafese kapatılması gibi oyun içerisindeki olaylar, başarılı bir şekilde somutlaştırılmıştır. Bu nedenle Barış Dinçel'in oyuna dekorlar ile anlam kazandırdığı söylenebilir.
Oyun, toplumların nasıl "giydirildiği", medeniyetin bir "Terzi"nin elinde nasıl şekillenebileceğini açık bir dille aktarmaktadır.